Professional paper
https://doi.org/10.46672/zsl.8.9.17
Uloga kontrolinga u komunalnim poduzećima
Josip Kereta
orcid.org/0000-0001-7142-6488
; Foris savjetovanje d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Kruno Blažević
; Komunalac Požega d. o. o., Požega, Hrvatska
Abstract
„Kontroling” je relativno nova poslovna funkcija kojoj je osnovni zadatak osigurati pravovremene i pouzdane informacije koje će u obliku poslovnih pokazatelja pružiti stručnu podršku menadžmentu prilikom donošenja različitih poslovnih odluka. Kontroling prati proces
određivanja ciljeva i donošenja strategija te njihovo ispunjavanje. Uvođenje kontrolinga
u poduzeće nije jednostavan zadatak, no koristi su višestruke. Kontroling donosi transparentnost
strategije, rezultata i procesa u poslovanju, a najvažnije je od svega da pridonosi
većoj učinkovitosti poduzeća. Ova poslovna funkcija treba štititi opće interese poduzeća,
ali ujedno i inicirati promjene predlažući nove ideje. Komunalna poduzeća zadužena su za
pružanje različitih komunalnih javnih usluga građanima. Njihova djelatnost zakonski je
propisana, pripadaju u neprofitni sektor i primarni im je cilj zadovoljstvo korisnika usluga.
U ovom radu opisat će se teorijske značajke kontrolinga i komunalnih poduzeća te uloga
kontrolinga u navedenim poduzećima.
Keywords
kontroling; javne usluge; pokazatelji uspješnosti; komunalna poduzeća
Hrčak ID:
312497
URI
Publication date:
28.12.2023.
Visits: 615 *