Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.4937
Jezik novih medija u učeničkim pisanim tekstovima iz perspektive učitelja
Blaženka Filipan-Žignić
orcid.org/0000-0002-4443-9176
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Marija Turk Sakač
orcid.org/0009-0007-0986-2415
; Ivan Benković Primary School in Dugo Selo
Katica Sobo
; Karlovac University of Applied Sciences
Abstract
Nepridržavanje pravopisnih normi pri pisanju u novim medijima mnogim jezikoslovcima i učiteljima daje naslutiti kako su mladi danas sve nepismeniji. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati procjene učitelja Hrvatskoga jezika o zastupljenosti elemenata jezika novih medija u radovima učenika 8. razreda, onima pisanima u školi i za školu te u tekstovima pisanima u slobodno vrijeme. Naime, učitelji imaju najviše uvida u učeničko pisanje u školi, ali sve više i u neformalnim situacijama, poput pisanja u novim medijima. Istraživanjem se pokušalo utvrditi koliko su učitelji upoznati s učeničkom pisanom korespondencijom u slobodno vrijeme. Autorice je također zanimalo postoje li razlike u procjenama učitelja s obzirom na dob, godine staža i županiju iz koje dolaze. U istraživanju je sudjelovalo 110 učitelja iz četiriju hrvatskih županija, a kao instrument poslužio je anketni upitnik u kojem su učitelji davali svoje procjene zastupljenosti elemenata jezika novih medija u učeničkim školskim pisanim radovima te u tekstovima pisanima u slobodno vrijeme u novim medijima, kao i procjene o učeničkoj korespondenciji pisanoj u slobodno vrijeme u novim medijima. Rezultati su pokazali kako učitelji procjenjuju da učenici rijetko rabe elemente jezika novih medija u pisanim radovima za potrebe škole, a često u slobodno vrijeme u novim medijima. Procjene se razlikuju samo za pisanje učenika u slobodno vrijeme, s obzirom na dob i radni staž učitelja. Rezultati također pokazuju da učitelji imaju uvid u pisanu učeničku korespondenciju u slobodno vrijeme.
Keywords
osviještenost učitelja o pisanoj korespondenciji učenika; pisanje u novim medijima; pisanje u školi; učenici 8. razreda
Hrčak ID:
313648
URI
Publication date:
27.12.2023.
Visits: 753 *