Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.4644

Učinci restriktivnih mjera kretanja za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 na na rani odgoj i obrazovanje

Ahmet Simsar ; Sharjah Education Academy, Department of Teacher Education
Vakkas Yalcin ; Kilis 7 Aralık University, Faculty of Education
Ahmet Sami Konca ; Higher Colleges of Technology, Department of Education
Reem Alhajji ; University of Sharjah, Department of Foreign Languages


Full text: english PDF 12 Kb

page 1331-1367

downloads: 201

cite

Full text: croatian pdf 445 Kb

page 1331-1367

downloads: 165

cite


Abstract

COVID-19 utjecao je na mnoge ljude širom svijeta otkako se prvi put pojavio u kineskoj provinciji Wuhan. Mnoge su zemlje zatvorile obrazovne ustanove, javne prostore, radna mjesta, parkove i restorane, a ljudima su nametnute restriktivne mjere kretanja (engl. lockdown). Ovo je istraživanje pokušalo utvrditi kako se proces ranoga odgoja i obrazovanja odvija u odnosu na djecu, roditelje i odgojitelje tijekom potpunog zatvaranja (pandemije bolesti COVID-19) i moguće učinke pandemije na obitelji, djecu i odgojitelje. U ovome je istraživanju korištena studija slučaja. Ukupno 18 osoba sudjelovalo je u ovome istraživanju: šest (6) odgojiteljica volonterki koje rade u Süperbaba školama, šestero (6) djece u različitim dobnim skupinama i šestero (6) roditelja. Istraživači su razvili tri polustrukturirana oblika intervjua (obrazac za intervju s odgojiteljem, obrazac za intervju s roditeljima i obrazac za intervju s djetetom) koji su korišteni tijekom prikupljanja podataka. Podatci su prikupljeni tijekom jesenskoga semestra 2020. Rezultati su pokazali utjecaj ranog odgoja i obrazovanja tijekom pandemije bolesti COVID-19 lockdowna na djecu, roditelje i odgojitelje. Ključne teme koje su se pojavile uključuju osobni razvoj, obrazovanje na daljinu, zadovoljstvo poslom, uključenost roditelja, ovisnost o ekranu i prilagodbu školi. Rezultati su također pokazali da je tijekom potpunog zatvaranja povećano vrijeme koje djeca provode ispred zaslona. Moguće je da će se roditelji trebati uključiti u rano i predškolsko obrazovanje kako bi se lakše nosili s učenjem i razvojem svoje djece kod kuće.

Keywords

djeca; obrazovanje na daljinu; ovisnost o ekranu; pandemija bolesti COVID-19; predškolski odgojitelji

Hrčak ID:

313642

URI

https://hrcak.srce.hr/313642

Publication date:

27.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 849 *