Professional paper
Djetetov govorno-jezični razvoj u kontekstu Meontessori pedagogije
Marija Baričević
; Dječji vrtić „Seka i braco“, Slavonski Brod
Jasna Šego
; Sveučilište u Slavonskom Brodu, Odjel društveno-humanističkih znanosti
*
* Corresponding author.
Abstract
Cilj je ovoga rada prikazati osnovne elemente i specifi čnosti Montessori pedagogije i istražiti u
stručnoj literaturi doprinos Montessori pedagogije jezičnom razvoju djeteta predškolske dobi. U
Montessori pedagogiji istaknuta je važnost primjerenih poticaja u skladu s razdobljima djetetove
osjetljivosti u okolini koja potiče jezični razvoj. Montessori pedagogija oblikuje ozračje koje podržava
prirodni proces učenja jezika komunikacijom, igrom i aktivnim sudjelovanjem u procesu učenja.
Montessori pedagogija uz pomoć Montessori pribora i aktivnosti potiče djetetov jezični razvoj,
razumijevanja govora, vještinu pisanja i čitanja, djetetovu samostalnost u učenju jezika, pružajući
mu priliku za samostalno istraživanje jezika i komuniciranje s drugim osobama. Tako dijete otkriva
svoje individualne interese i sposobnosti u učenju jezika i izgrađuje svoja znanja i vještine.
Keywords
Montessori pedagogija; Montessori pribor; Montessori okolina; razdoblja posebne osjetljivosti; jezično-govorni razvoj
Hrčak ID:
313973
URI
Publication date:
31.1.2024.
Visits: 857 *