Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.38003/sv.72.2.8

Zadovoljstvo poslom i profesionalno sagorijevanje učitelja tehničke kulture

Jadran Jelić ; University of Split, Faculty of Science
Stjepan Kovačević ; University of Split, Faculty of Science
Damir Purković ; University of Rijeka, Department of Polytechnics


Full text: croatian pdf 345 Kb

page 128-141

downloads: 217

cite


Abstract

Profesionalno sagorijevanje učitelja ozbiljan je problem 21. stoljeća koji pogađa obrazovne sustave diljem svijeta, a usko je povezan s izvorima zadovoljstva nastavnika. Što je zadovoljstvo poslom niže, to je veća podložnost sagorijevanju. Istraživanje u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja razine zadovoljstva poslom među učiteljima Tehničke kulture te ispitivanja odnosa između kategorija zadovoljstva poslom i čimbenika koji su usko povezani sa sindromom sagorijevanja. Za potrebe istraživanja korišten je online anketni upitnik, a istraživanje je provedeno među 42 učitelja Tehničke kulture s područja Grada Zagreba. Prema rezultatima, najviše razine zadovoljstva zabilježene su u kategorijama koje se odnose na prirodu posla i odnose s kolegama, umjereno zadovoljstvo zapaženo je u kategorijama odnosa s nadređenima, sigurnosti posla i razine odgovornosti. Učitelji Tehničke kulture najmanje su zadovoljni plaćom te nagradama i priznanjima koje dobivaju za svoj rad. S druge strane, rezultati istraživanja ukazuju i na visoku razinu emocionalne iscrpljenosti učitelja Tehničke kulture, koja je u visokoj korelaciji s devet promatranih kategorija zadovoljstva. Kako zadovoljstvo pojedinom kategorijom posla raste, emocionalna iscrpljenost opada i obratno. Dobiveni rezultati sugeriraju da smanjenje zadovoljstva uzrokuje rast emocionalne iscrpljenosti među učiteljima Tehničke kulture zagrebačkih škola.

Keywords

sindrom sagorijevanja, učitelji Tehničke kulture, zadovoljstvo poslom.

Hrčak ID:

314530

URI

https://hrcak.srce.hr/314530

Publication date:

1.12.2023.

Visits: 564 *