Review article
https://doi.org/10.15255/KUI.2023.049
Društveno-korisno učenje kao inovativan alat u poučavanju rješavanja okolišnih problema – što smo naučili u 10 godina?
Ivana Carev
; Mediterranean Institute for Life Sciences, Meštrovićevo šetalište 45, 21 000 Split, Croatia
*
Nediljka Vukojević Medvidović
orcid.org/0000-0002-8646-4249
; University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split, Croatia
Maša Buljac
orcid.org/0000-0002-7518-8904
; University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split, Croatia
Ladislav Vrsalović
orcid.org/0000-0001-6111-5475
; University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split, Croatia
Ivana Smoljko
orcid.org/0000-0003-3951-5784
; University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split, Croatia
Mirko Marušić
orcid.org/0000-0002-1461-4228
; University of Split, Faculty of Chemistry and Technology, Ruđera Boškovića 35, 21 000 Split, Croatia
Lina Vuletić
; Sunce – Association for Nature, Environment and Sustainable Development, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split, Croatia
Tea Kuzmičić Rosandić
; Sunce – Association for Nature, Environment and Sustainable Development, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split, Croatia
Marija Nazlić
; University of Split, Faculty of Science, Ruđera Boškovića 33, 21 000 Split, Croatia
Margita Radman
; Sunce – Association for Nature, Environment and Sustainable Development, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split, Croatia
Gabrijela Medunić Orlić
; Sunce – Association for Nature, Environment and Sustainable Development, Obala hrvatskog narodnog preporoda 7, 21 000 Split, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
Društveno-korisno učenje (DKU) je obrazovni pristup koji spaja akademsko učenje s korisnim radom u zajednici da bi se riješili problemi okoliša utemeljeni na principima iskustvenog učenja. Taj inovativni pristup poboljšava ishode učenja u visokom obrazovanju nudeći studentima aktivan angažman, kontekst stvarnog svijeta, interdisciplinarne uvide, razvoj vještina i uključenost građana. Uključivanje DKU-a potiče dublje razumijevanje materijala kolegija, njegove praktične primjene te osobni i profesionalni rast. Ovaj rad daje pregled implementacije DKU učenja u STEM području, uglavnom se fokusirajući na desetljetnu uključenost Kemijsko-tehnološkog fakulteta u projekte zaštite okoliša. Suradnjom Udruge za zaštitu prirode i okoliša Sunce s partnerima sa Sveučilišta u Splitu, ova inicijativa, koju vode stručnjaci za okoliš, uvela je nov pristup visokom obrazovanju. Omogućila je studentima, nastavnicima i suradnicima da prošire svoja znanja, unaprijede svoje vještine i razviju stručnost. Utjecaj je bio znatan, a Sveučilište u Splitu zauzelo je 21. mjesto u svijetu na popisu “Svjetska sveučilišta sa stvarnim utjecajem” u kategoriji etike u 2021., uglavnom zahvaljujući DKU projektima. DKU je integriran u inicijativu SEA-EU i nastavlja se razvijati na Sveučilištu u Splitu, postavši predvodnik u tom području. Institucionalizacija DKU-a unutar visokog obrazovanja zahtijeva razvijanje DKU kolegija, integraciju DKU-a u postojeće programe i osiguravanje resursa za nastavno osoblje, partnere u zajednici i studente. Uspješna implementacija zahtijeva kolaborativni, iterativni proces koji uključuje pažljivo planiranje, pripremu i evaluaciju. Taj pristup osigurava studentima smislene prilike za primjenu sadržaja kolegija na izazove iz stvarnog svijeta, a istodobno pozitivno utječu na zajednicu.
Keywords
društveno-korisno učenje; kurikulum; ishodi učenja; Kemijsko-tehnološki fakultet; Sveučilište u Splitu
Hrčak ID:
315020
URI
Publication date:
11.3.2024.
Visits: 719 *