Professional paper
https://doi.org/10.32728/mo.18.1.2023.05
POGLED UČENIKA KROZ “RUŽIČASTE NAOČALE”: ISKRIVLJENO VIĐENJE SEBE I SVIJETA
Ruža Jeličić
orcid.org/0000-0003-4125-5256
; Polytechnic School, Subotica, Serbia
Abstract
Svaki učenik doživljava svijet, stvarnost i sebe kroz prizmu osobnog iskustva
i znanja. Ne postoje dva učenika koji na isti način osjećaju, vide i prihvaćaju
stvarnost. Svaki učenik promatra svijet kroz različite naočale. Na formiranje njihovog
svjetonazora utječu mnogi čimbenici, zbog čega ove naočale dolaze u najrazličitijim
tonovima, bojama, namjenama i različitim dioptrijama. Stvaranje života ovisno o
tuđem mišljenju i uspoređivanju s drugima kulturološki je i sociološki uvjetovano.
Isticanje na dobar ili loš način ima nepredvidive posljedice za učenika. Zbog straha
od osude i nepripadanja, mnogi učenici okreću leđa vlastitim istinama, ušutkaju svoj
unutarnji glas i stavljaju ,,ružičaste naočare” kako ne bi izazvali kritiku. Na taj način
dopuštaju da dopadljivost i prihvaćanje postanu važniji od zauzimanja za sebe. Ovaj
rad govori o tome da samo objektivna i realna slika o sebi daje učenicima mogućnost
da procijene koja znanja i karakteristike mogu pridonijeti postizanju ciljeva, a što ih
ometa u postizanju ravnoteže, ispunjenog života i ispravnog pogleda na sebe i svijet.
Keywords
učenik, ružičaste naočale, pogled na svijet, krive orijentacije, trezvenost
Hrčak ID:
316581
URI
Publication date:
2.5.2024.
Visits: 636 *