Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2.5.71

SVJESNOST O NESVJESNOME: PERCEPCIJA I STAVOVI POTROŠAČA O NEUROMARKETINŠKIM TEHNIKAMA TRGOVAČKIH LANACA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Catholic University of Croatia, Zagreb, Hrvatska
Davor Trbušić orcid id orcid.org/0000-0001-9896-8412 ; University of Zagreb - Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia
Tania Pukljak ; University of Zagreb - Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 684 Kb

page 71-79

downloads: 81

cite


Abstract

Marketinške kampanje organizacija i brendova u suvremenome okružju sve su češće usmjerene prema stvaranju odanosti kupaca ili korisnika planiranim aktiviranjem osjetilnih reakcija (Lindstrom, 2008). Pritom nerijetko posežu za neuromarketinškim tehnikama i alatima umjetne inteligencije koji zajedno predstavljaju moćno sredstvo za razumijevanje i otkrivanje podsvjesnih želja potrošača. Autori su uz pomoć anketnoga upitnika ispitali primjećuju li korisnici uporabu neuromarketinških metoda i tehnika u trgovačkim lancima prilikom kupnje, utječe li to na njihove kupovne odluke te kakve asocijativne dinamike kod njih izaziva pojam neuromarketinga. Ključni rezultati istraživanja provedena na namjernome uzorku od 535 sudionika upućuju na slabo poznavanje pojma neuromarketinških metoda i alata među ispitanicima, no unatoč tomu većina ispitanika svjesno ili nesvjesno primjećuje određene neuromarketinške tehnike trgovačkih lanaca, a one utječu na njihovu kupovnu odluku. Asocijativna dinamika koja se kod ispitanika javlja pri spomenu neuromarketinga varira između pozitivnih i negativnih emocija.

Keywords

neuromarketing; umjetna inteligencija; trgovački lanci.

Hrčak ID:

317025

URI

https://hrcak.srce.hr/317025

Publication date:

30.12.2023.

Visits: 235 *