Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.1

Povratne informacije učenicima u početnoj nastavi matematike

Sanela Mužar Horvat orcid id orcid.org/0000-0002-4949-1002 ; Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.282 Kb

page 239-264

downloads: 178

cite


Abstract

Kvalitetna povratna informacija omogućuje učeniku usmjeriti se na cilj nastave i biti svjestan odgovornosti za svoj uspjeh. Ona ne treba predstavljati kritiku ni pohvalu, već obuhvaća set informacija koje će ga uputiti kako popraviti pogreške i učiti. Povratna informacija pozitivno utječe na učenje učenika (Voerman et al., 2012) i ključan je čimbenik u povećanju postignuća iz matematike (Clarke, 2001). Svrha ovog akcijskog istraživanja je unaprijediti početnu nastavu matematike davanjem povratnih informacija. Analizom videozapisa nastave utvrđeno je da prevladavaju povratne informacije usmjerene na provjeru razumijevanja i postignuća učenika. Osim toga, učenici su dobivali povratne informacije o zadatku. Ostvarivanjem planiranih aktivnosti uočena je povećana kontrola nad vlastitim učenjem i učeničko zadovoljstvo nastavom matematike. Pokazalo se kako je moguće unaprijediti nastavu matematike uvođenjem promjena koje su primjerene mogućnostima i interesima učenika. Pritom je važno da učitelj poznaje učinkovite nastavne metode koje mora prilagoditi odgojnom i obrazovnom kontekstu u kojemu radi.

Keywords

akcijsko istraživanje; digitalna tehnologija; početna nastava matematike; povratne informacije; učinkovite nastavne metode

Hrčak ID:

317468

URI

https://hrcak.srce.hr/317468

Publication date:

5.3.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 587 *