Skip to the main content

Professional paper

POEZIJA NA ZABAVAN NAČIN ZA OSMOGODIŠNJAKE

Ksenija Bernetič ; Osnovna šola Šentvid, Ljubljana


Full text: croatian pdf 328 Kb

page 275-280

downloads: 47

cite


Abstract

Poezija je istina u obliku zapažanja. Djeca promatraju svijet oko sebe. Tako rade i u školi. Ponuditi djetetu poeziju čitanjem zbirke pjesama koja se tematski odnosi na tematiku, dragocjeno je iskustvo za dijete. Pjesme se mogu uključiti u lekcije čitanjem pjesama ili pisanjem vlastitih pjesama. Istraživanja pokazuju da je važno uzeti u obzir i poštivati ono što učenik donosi u učionicu. Školski rad mora uvažavati učenikovo iskustvo i predznanje – to bi trebalo biti polazište za daljnji razvoj i rast učenika. Na ovaj način učenici mogu unaprijed donijeti u školu pjesme, pjesmice, brojalice koje znaju i podijeliti ih čitajući ih svojim kolegama iz razreda. Nakon toga se novo tretirana tvar može npr. o godišnjim dobima koje obogaćuju pisanjem vlastitih haiku-a za svako godišnje doba. Poezija će unijeti malo živosti u činjenice o godišnjim dobima. Pišući vlastite pjesme, djeca će lekcije smatrati smislenim i relevantnim za svoje živote. Pri pisanju pjesme učenici će biti aktivni i steći će osjećaj vlastite vrijednosti jer će s konačnom verzijom pjesme imati osjećaj da su dorasli izazovu. Djeca su uvijek uspješna u pisanju pjesama. Napisani stih ostvarenje je dječjeg poetskog svijeta koji je uvijek kreativan i ne poznaje pogrešan odgovor.

Keywords

pjesma, poezija, stih, rima, djeca

Hrčak ID:

318988

URI

https://hrcak.srce.hr/318988

Publication date:

1.8.2024.

Visits: 143 *