Professional paper
POEZIJA NA ZABAVAN NAČIN ZA OSMOGODIŠNJAKE
Ksenija Bernetič
; Osnovna šola Šentvid, Ljubljana
Abstract
Poezija je istina u obliku zapažanja. Djeca promatraju svijet oko sebe. Tako rade i u školi. Ponuditi djetetu poeziju čitanjem zbirke pjesama koja se tematski odnosi na tematiku, dragocjeno je iskustvo za dijete. Pjesme se mogu uključiti u lekcije čitanjem pjesama ili pisanjem vlastitih pjesama. Istraživanja pokazuju da je važno uzeti u obzir i poštivati ono što učenik donosi u učionicu. Školski rad mora uvažavati učenikovo iskustvo i predznanje – to bi trebalo biti polazište za daljnji razvoj i rast učenika. Na ovaj način učenici mogu unaprijed donijeti u školu pjesme, pjesmice, brojalice koje znaju i podijeliti ih čitajući ih svojim kolegama iz razreda. Nakon toga se novo tretirana tvar može npr. o godišnjim dobima koje obogaćuju pisanjem vlastitih haiku-a za svako godišnje doba. Poezija će unijeti malo živosti u činjenice o godišnjim dobima. Pišući vlastite pjesme, djeca će lekcije smatrati smislenim i relevantnim za svoje živote. Pri pisanju pjesme učenici će biti aktivni i steći će osjećaj vlastite vrijednosti jer će s konačnom verzijom pjesme imati osjećaj da su dorasli izazovu. Djeca su uvijek uspješna u pisanju pjesama. Napisani stih ostvarenje je dječjeg poetskog svijeta koji je uvijek kreativan i ne poznaje pogrešan odgovor.
Keywords
pjesma, poezija, stih, rima, djeca
Hrčak ID:
318988
URI
Publication date:
1.8.2024.
Visits: 143 *