Educational issues, Vol. 7 No. 1, 2024.
Review article
https://doi.org/10.53577/oot.7.1.2
Preduvjeti uspješnog ostvarenja nastave na orguljama
Božidar Ljubenko
; Glazbena škola Dugo Selo
*
* Corresponding author.
Abstract
Postoje različiti pristupi, postupci i razmišljanja oko pitanja orguljske nastave te o tome koji su preduvjeti potrebni za kvalitetu njezinog uspješnog ostvarenja.
Shodno tome „nameće“ se pitanje Kad je podobno vrijeme za početi s nastavom ovog
instrumenta? U ovom radu literarno-empirijskim istraživanjem kroz analizu i tumačenje različitih pristupa i praksi nastavnika pokušat će se doprinijeti razjašnjavanju te
problematike. Ovim istraživanjem iskazat će se mišljenja nastavnika koji predaju orgulje u glazbenim školama republike Hrvatske te kako o određenoj temi i problematici
pišu glazbeni pedagozi u znanstvenim publikacijama. Na temelju istražene literature
i provedenog empirijskog istraživanja možemo zaključiti kako je prethodno klavirsko
znanje potrebno da bi se orguljske tehnike i vještine mogle lakše i uspješnije usvajati
te je shodno tome srednjoškolsko vrijeme najproduktivnije za učenje orgulja. Doduše,
u povijesti postoje slučajevi kada su talent/nadarenost, okolnosti i ustrajnost rezultirali
uspješnošću. No, i dalje je neosporno kako klavirsko (pred)znanje pospješuje uspješnost, a time i kvalitetu nastave na orguljama. Nadalje, klavirsko znanje koje će učenik
„donijeti/unijeti“ u srednjoškolsku nastavu orgulja pomoći će u uspješnijoj izgradnji
njegovih znanja i umijeća potrebnih za ovladavanje tim kompleksnim instrumentom.
Keywords
glazbena škola; klavir; metodika; orgulje; pedagogija
Hrčak ID:
319611
URI
Publication date:
22.7.2024.
Visits: 337 *