Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15291/csi.4447

Uloga materinskog jezika i dobi u ovladavanju engleskim članom u ranom učenju engleskoga kao stranoga

Katica Balenović ; University of Zadar, Department of Teacher Studies in Gospić, Gospić, Croatia *

* Corresponding author.


Full text: english pdf 480 Kb

page 185-205

downloads: 21

cite

Full text: croatian pdf 482 Kb

page 185-205

downloads: 53

cite


Abstract

Kategorija određenosti i neodređenosti često se povezuje s pojmom jezičnih univerzalija (Silić 2000; Chomsky 2000), tj. nema jezika u kojem ne postoji izražavanje spomenute kategorije, nego se jedino može govoriti o različitim načinima njezina izražavanja. U engleskom jeziku navedena kategorija najočitije je gramatizirana članom (Zergollern-Miletić 2008). Nepostojanje izražavanja određenosti i neodređenosti članom u materinskom jeziku (hrvatskom) pretpostavlja ograničenje i poteškoće u ovladavanju navedenom kategorijom u inom (engleskom) jeziku (Balenović, Medved Krajnović 2013; Zergollern-Miletić 2015). U radu se iznose rezultati istraživanja o uporabi člana u pisanim sastavima učenika u osnovnoj školi. U istraživanje je uključeno ukupno 76 učenika petih i osmih razreda iz šest različitih škola (razreda). Učenici su počeli učiti engleski jezik u prvom razredu osnovne škole. Polazi se od pretpostavke da se ovladanost članom povećava s godinama učenja, što pretpostavlja i višu razinu jezičnog umijeća općenito. Kvalitativna analiza pisanih sastavaka izvršena je metodom analize pogrešaka svrstanih u kategorije točna/netočna uporaba, kao i izostavljanje člana. Rezultati istraživanja djelomično potvrđuju polaznu pretpostavku, tj. učenici su svjesni postojanja člana ispred imenica, ali ne i razumijevanja njegova značenja što dovodi do pogrešne uporabe i čestog izostavljanja člana. Iz toga proizlazi da je član vrlo složena jezično-semantička kategorija te je putanja ovladavanja njime dugačka i fluktuirajuća, pogotovo za govornike čiji prvi jezik nema člana, neovisno o stupnju ovladanosti engleskim jezikom.

Keywords

određenost/neodređenost; ovladavanje; osnovnoškolski učenici engleskoga kao stranog jezika

Hrčak ID:

320215

URI

https://hrcak.srce.hr/320215

Publication date:

30.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 248 *