Review article
https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/2
Rano učenje stranih jezika u Hrvatskoj: Istraživa- nje trendova i provedbe u vrtićima od 2008./09. do 2022./23.
Ivana Cindrić
orcid.org/0000-0001-7281-4431
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Abstract
Ovaj se rad bavi ranim učenjem stranih jezika u Hrvatskoj, uzimajući u obzir šire europske
politike, preporuke i istraživanja. Prikazuje jedinstvenu tradiciju, dosadašnja istraživanja i
praksu učenja stranoga jezika u Hrvatskoj unutar ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Središnja analiza fokusira se na podatke od 2008. do 2023. godine, ispitujući provođenje
kraćih programa stranih jezika u hrvatskim vrtićima. To uključuje broj vrtića koji nude
programe, dostupne jezike i sudjelovanje djece. Istraživanje otkriva sve veće zanimanje za
ranu izloženost stranim jezicima diljem Hrvatske. Analizirajući trendove tijekom 14 godina,
utvrđena je postojanost programa, dominacija engleskoga jezika u odabiru jezika i stabilna
stopa sudjelovanja djece u ovim programima. Ovi nalazi nude vrijedne spoznaje učiteljima
u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, tvorcima jezičnih politika te istraživačima u
području vrlo ranoga i ranoga učenja stranih jezika.
Keywords
Hrvatska; rano učenje stranih jezika; stope sudjelovanja; trendovi
Hrčak ID:
321634
URI
Publication date:
10.10.2024.
Visits: 36 *