Skip to the main content

Review article

USPJEŠNOST I/ILI UČINKOVITOST OBRAZOVANJA NASTAVNIKA

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 129 Kb

page 403-423

downloads: 2.445

cite


Abstract

U ovom je radu dan pregled odabranih međunarodnih empirijskih
istraživanja o učinkovitosti obrazovanja nastavnika. Predstavljena su
sljedeća istraživanja: Struktura obrazovanja nastavnika u međunarodnoj usporedbi (Blömeke, 2006, 2008 i MT21, 2007), Struktura kompetencija studenata nastavničkih usmjerenja (Frey, 2004, 2005) i Kako najuspješniji svjetski školski sustavi postaju vrhunski (McKinesy&Company, 2007). Iz metodološke i obrazovno-teorijske perspektive autor kritički razmatra moguće doprinose (i ograničenja) tih istraživanja reformama obrazovanja nastavnika na nacionalnoj razini. Pritom traži odgovore na sljedeća pitanja: što znače rezultati tih istraživanja za moguće efekte obrazovanja nastavnika, može li se realnost obrazovanja nastavnika dovoljno opisati na razini sustava i što znače rezultati tih istraživanja za oblikovanje, odnosno unapređenje kvalitete sustava obrazovanja
nastavnika.

Keywords

učinkovitost obrazovanja nastavnika; kritički pregled; komparativna empirijska istraživanja; poboljšanje kvalitete obrazovanja nastavnika; Bolonjski sustav studiranja

Hrčak ID:

29584

URI

https://hrcak.srce.hr/29584

Publication date:

28.11.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 5.145 *