Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5673/sip.62.2.7

Utjecaj društvenih mreža na izbor destinacije kulturnog turizma. Studija slučaja: Novi Sad i Rijeka kao europske prijestolnice kulture

Tatjana Pivac orcid id orcid.org/0000-0002-1660-1295 ; University of Novi Sad, Faculty of Sciences, Department of Geography, Tourism and Hotel Management, Serbia
Damir Demonja orcid id orcid.org/0000-0002-4186-5137 ; Institute for Development and International Relations, Department for International Economic and Political Relations, Zagreb, Croatia
Tamara Surla orcid id orcid.org/0000-0002-5975-0506 ; University of Novi Sad, Faculty of Sciences, Department of Geography, Tourism and Hotel Management, Serbia
Jovana Miljković orcid id orcid.org/0009-0008-3367-6687 ; University of Novi Sad, Faculty of Sciences, Department of Geography, Tourism and Hotel Management, Serbia


Full text: english pdf 507 Kb

versions

page 369-392

downloads: 65

cite


Abstract

Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene
mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja
i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene
mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog
turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije.
Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se
identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta.
Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji
su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo
208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni
informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih
je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim
mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram
kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.

Keywords

društvene mreže; kulturni turizam; Europske prijestolnice kulture; Rijeka; Novi Sad

Hrčak ID:

322194

URI

https://hrcak.srce.hr/322194

Publication date:

30.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 151 *