Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.62.2.7

Utjecaj društvenih mreža na izbor destinacije kulturnog turizma. Studija slučaja: Novi Sad i Rijeka kao europske prijestolnice kulture

Tatjana Pivac orcid id orcid.org/0000-0002-1660-1295 ; Sveučilište u Novom Sadu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Odjel za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Srbija
Damir Demonja orcid id orcid.org/0000-0002-4186-5137 ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Odjel za međunarodne gospodarske i političke odnose, Zagreb, Hrvatska
Tamara Surla orcid id orcid.org/0000-0002-5975-0506 ; Sveučilište u Novom Sadu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Odjel za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Srbija
Jovana Miljković orcid id orcid.org/0009-0008-3367-6687 ; Sveučilište u Novom Sadu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Odjel za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 507 Kb

verzije

str. 369-392

preuzimanja: 65

citiraj


Sažetak

Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene
mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja
i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene
mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog
turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije.
Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se
identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta.
Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji
su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo
208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni
informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih
je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim
mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram
kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.

Ključne riječi

društvene mreže; kulturni turizam; Europske prijestolnice kulture; Rijeka; Novi Sad

Hrčak ID:

322194

URI

https://hrcak.srce.hr/322194

Datum izdavanja:

30.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 151 *