Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32910/ep.75.5.2

Odnos upravljanja financijskim rezultatom i medijske zastupljenosti trgovačkog društva: korporacijski oportunizam tijekom Covid-19 pandemije

Ivica Filipović
Toni Šušak orcid id orcid.org/0000-0002-2878-4578
Ana Knezović


Full text: english pdf 255 Kb

page 380-396

downloads: 46

cite


Abstract

Nadzorni potencijal poslovnih medija prepoznat je u literaturi o upravljanju financijskim rezultatom tijekom posljednjeg desetljeća. Međutim, COVID-19 pandemija je značajno promijenila okruženje poslovnih medija. Primarni cilj ovog istraživanja podrazumijevao je istraživanje utjecaja COVID-19 pandemije na odnos između medijske zastupljenosti trgovačkog društva i upravljanja financijskim rezultatom u različitim fazama pandemije. Za procjenu panel regresijskih modela korišten je uzorak istraživanja hrvatskih nefinancijskih društava uvrštenih na tržište kapitala u razdoblju od 2018. do 2021. Modificirani Jones model korišten je za procjenu razine upravljanja financijskim rezultatom. U razdobljima najveće neizvjesnosti, poput onih nakon izbijanja koronavirusa i tijekom rasprave o obveznom cijepljenju, moderatorski utjecaj pandemije na odnos između negativne medijske zastupljenosti i upravljanja financijskim rezultatom bio je pozitivan, što upućuje na to da negativna medijska zastupljenost trgovačkog društva nije bila učinkovita glede obuzdavanja upravljanja financijskim rezultatom tijekom pandemije. Rezultati pokazuju da trgovačka društva procjenjuju utjecaj negativnog medijskog izvještavanja na javnost prilikom primjene tehnika upravljanja financijskim rezultatom. Preciznije, trgovačka društva s negativnim publicitetom iskoristila su promijenjeno poslovno medijsko okruženje tijekom pandemije. Osim znanstvenih implikacija, navedeni rezultati imaju i praktične implikacije za forenzičke računovođe, revizore i druge stručnjake odgovorne za ispitivanje financijskih izvještaja, uključujući poslovne novinare. Buduća istraživanja trebala bi se provoditi u državama s drukčijim medijskim okruženjem i razvijenijim tržištima kapitala, kao i uzeti u obzir mala i srednja trgovačka društva koja, prema saznanjima autora, nisu istraživana u kontekstu odnosa medijske zastupljenosti i upravljanja financijskim rezultatom.

Keywords

COVID-19; kriza; upravljanje financijskim rezultatom; manipulacije; mediji

Hrčak ID:

322321

URI

https://hrcak.srce.hr/322321

Publication date:

13.11.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 126 *