Skip to the main content

Conference paper

https://doi.org/10.32862/k1.18.2.7

Suprotni vjetrovi pušu u pramac kršćanskoga visokog obrazovanja: možemo li se popeti na visove biblijskog obrazovanja… ako ne postavimo čvrst temelj učeništva?

Dennis Allen orcid id orcid.org/0009-0004-9969-9241 ; The Disciple Dilemma


Full text: croatian pdf 1.232 Kb

page 253-265

downloads: 24

cite


Abstract

Ovaj članak istražuje izazove s kojima se suočavaju institucije kršćanskoga visokog obrazovanja, a usredotočuje se na trendove i „suprotne vjetrove“ koji prijete operativnoj održivosti. Članak tvrdi da se ove institucije nalaze u rizičnom trenutku gubitka svoje misije s obzirom na svoju ukorijenjenost u šire kulturološke pomake od biblijskoga kršćanskog učeništva. Članak koristi procjenu rizika u stilu one koju koriste brokeri s Wall Streeta te svrstava institucije u četiri kategorije na temelju broja studenata i ulaganja: uspješne, obećavajuće, inertne i posrnule. Analiza pokazuje da značajna većina kršćanskih škola spada u posrnulu ili obećavajuću kategoriju zbog čega je upitna njihova dugoročna održivost. Članak predlaže da glavni uzrok ovih izazova nije ni u pokušavanju ni u neuspjehu da se natječu sa sekularnim školama, nego u zanemarivanju učeništva koje je Krist poučavao i to najviše u crkvama iz kojih stoga dobivaju studente koji nisu dovoljno napredovali u učeništvu. Članak zagovara povratak „empirejskom učeništvu“, pri čemu je važno da predavači zaista podižu učenike. Usredotočujući se na učeništvo, kršćanske obrazovne institucije mogu povratiti svoju konkurentsku prednost i ispuniti svoju misiju stvaranja obrazovanih Kristovih učenika. Članak zaključuje kako put prema naprijed podrazumijeva stavljanje učeništva ispred pukog obrazovanja u svrhu plovidbe ususret suprotnim društvenim vjetrovima s kojima se kršćansko visoko obrazovanje suočava.

Keywords

učeništvo; kršćansko vodstvo; kršćansko visoko obrazovanje; nereligiozni; bivši vjernici; misija; kršćanska kultura

Hrčak ID:

322618

URI

https://hrcak.srce.hr/322618

Publication date:

23.11.2024.

Visits: 78 *