Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15291/csi.4616

Analiza paratekstualnih elemenata naslovnica odabranih ljubavnih romana

Monika Jurkovac ; Department of Croatology, Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 268 Kb

page 237-255

downloads: 0

cite


Abstract

Rad polazi od objašnjenja i najvažnijih karakteristika parateksta,
fenomena koji je opisao francuski književni teoretičar
i esejist Gérard Gennete u djelu Paratexts: Thresholds of
interpretation (1997). Genette paratekst naziva nedefiniranom
zonom (treshold), odnosno zonom između unutarnjega
i vanjskoga, bez jasno definiranih granica. Nadalje, pojašnjavaju
se tri elementa ključna za razumijevanje i čitanje
naslovnica ljubavnih romana, za uspjeh prodaje ljubavnih
romana, privlačenja nove i očuvanja stare čitateljske publike:
materijalni čimbenici, kulturno-povijesna dimenzija i
percepcija recipijenta, odnosno čitatelja. Cilj rada je analiza
određenih parametara parateksta (vizualni izgled, pozadina
i prisutnost likova na naslovnicama, analiza naslova i imena
autora) na primjeru odabranih naslovnica ljubavnih romana,
autorica Kate Mitchell (Kata Mijić) i Inne Moore (Ina
Špiček). Rad ujedno ispituje funkcionalnost parateksta i povezanost
analiziranih parametara u kontekstu komunikacije
između proizvođača (izdavačka kuća) i potrošača (čitatelj
ljubavnih romana). Analiza naslovnica odabranih romana
pokazala je učestalu upotrebu fotografija na naslovnicama,
prevlast hladnih i neutralnih boja, dominaciju eksterijera i
pozadine u određenim bojama i drugo. Zapažanja dobivena
analizom dovode do očekivanoga zaključka: naslovnice
ljubavnih romana važan su marketinški alat i paratekstualni
element budući da svojom vizualnošću privlače pažnju i ostvaruju određenu komunikaciju s kupcem, što, naposljetku,
dovodi do kupnje ljubavnoga romana.

Keywords

Inna Moore; Kate Mitchell; ljubavni roman; naslovnice ljubavnih romana; paratekst

Hrčak ID:

324978

URI

https://hrcak.srce.hr/324978

Publication date:

23.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *