Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/fi44204

Kantova teorija označavanja u Kritici moći suđenja – semiotika kao estetika

Aneli Dragojević Mijatović orcid id orcid.org/0009-0002-9673-2259 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka
Aleksandar Mijatović ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Full text: croatian pdf 370 Kb

page 293-310

downloads: 40

cite


Abstract

U radu se iz Kantova suda ukusa nastoji izvesti teorija znaka. Kantovo uvođenje moći suđenja kao posredničkog područja između spoznaje i djelovanja, prirode i slobode, dovodi se u vezu s Lockeovom teorijom semiotike. Sudovi ukusa sastoje se od znakova, tvoreći govorni čin »X je lijepo«. Time se estetika uspostavlja kao semiotika, pa je predikat »je lijepo« znak koji označava bez pojmova. Stoga normativnost lijepoga kao znaka nije pojmovna, već proizlazi iz zajednice. Međutim, i ta zajednica nije uspostavljena unaprijed, već se izvodi iz usuglašavanja oko suda ukusa.

Keywords

Immanuel Kant; estetika; semiotika; sud ukusa; znak; zajednica

Hrčak ID:

327510

URI

https://hrcak.srce.hr/327510

Publication date:

7.11.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 143 *