Skip to the main content

Preliminary communication

PREFERENCIJE POTROŠAČA SUHOMESNATIH PROIZVODA NA PODRUČJU OSJEČKO-BARANJSKE ŽUPANIJE

Ivana Jelušić ; Faculty of Agriculture, J.J.Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Zdravko Tolušić ; Faculty of Agriculture, J.J.Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Marija Tolušić ; Ekonomska i upravna škola, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 210 Kb

page 68-70

downloads: 1.619

cite


Abstract

Jedinstven okus suhomesnatih proizvoda, kvaliteta i posebna aroma koja ih obilježava samo su neka od svojstava koja privlače velik broj ljudi različite kupovne moći. Za potrebe istraživanja provedena je anketa na području Osječko – baranjske županije o preferencijama potrošača suhomesnatih proizvoda. Unatoč visokim cijenama suhomesnatih proizvoda, čak 95% od ukupnoga broja ispitanika konzumira suhomesnate proizvode. Najviše njih (50%) odlučuje se isključivo na kupovinu tih proizvoda u specijaliziranim trgovinama, dok 35% njih proizvode sami i kupuju iste, a svega 15% konzumira proizvode samo iz kućne radinosti. Podaci govore kako velik broj ljudi konzumira sve suhomesnate proizvode isključivo kupnjom u različitim trgovinama (50%), gdje najviše pozornosti jednako pridaju cijeni i kvaliteti kupljenoga proizvoda (75%). Potrošačima je, također, vrlo bitna i marka proizvoda, tj. proizvođač (68%), uz pravovaljanu deklaraciju i obavezni pregled nadležne inspekcije. 62% osoba iskazalo je povjerenje u higijensko – toksikološku ispravnost suhomesnatih proizvoda. Ispitanici najrađe konzumiraju sve suhomesnate proizvode (40%), najviše ih potom konzumira kobasicu (22%), šunku (20%), kulen (10%), slaninu (5%) te čvarke (3%). Podaci nam govore kako velik broj ljudi ne pozna dovoljno ponudu na tržištu i/ili nisu upoznati s razlikom između industrijskih i pravih domaćih proizvoda.

Keywords

Osječko-baranjska županija; suhomesnati proizvodi; potrošači; tržište

Hrčak ID:

31255

URI

https://hrcak.srce.hr/31255

Publication date:

18.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.965 *