Original scientific paper
KONATIVNE I EMOCIONALNE KARAKTERISTIKE MATEMATIČKI NADARENE I PROSJEČNO SPOSOBNE DJECE
Vlasta Vizek-Vidović
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Lidija Arambašić
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Melanija Slaviček
; "Ivan Cankar" Elementary School, Zagreb
Abstract
Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno
sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema
sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: moti- ,
vaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike
tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju
vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha
u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)
identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim
progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i
uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali
su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima
nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati
pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine
djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima,
intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i
osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.
Keywords
Hrčak ID:
31666
URI
Publication date:
30.6.1997.
Visits: 6.231 *