Skip to the main content

Professional paper

ULOGA NOVCA U PROMIDŽBI KULTURNOG IDENTITETA

Vera Turković ; Academy of Fine Arts, Zagreb


Full text: croatian pdf 6.610 Kb

page 977-988

downloads: 1.494

cite


Abstract

Ovaj rad pokušava opisati i objasniti važnu dimenziju novca -
i suvremenog i novca uopće - o kojoj danas ima razmjerno
malo radova, odnosno ozbiljnog teorijskog promišljanja. Služeći
se povijesnim i problemskim pristupom došli smo do spoznaje da
je uz brojne motive, koji se od antičkih vremena mogu prepoznati
na novcu, na njemu vidljiva i neka vrsta re-prezentacije koja u suvremenom
novcu poprima značajke promidžbenog karaktera
(npr. Rimljani su u vrijeme ratova na novcu često imali boga Marsa,
a kada su se u mirnodopskim razdobljima predstavljali svijetu
kao pomorska velesila, tada su na revers ucrtavali brod). Kada se
radi o značajkama suvremenog novca u civilizaciji koja doživljava
pomak od civilizacije pisma k civilizaciji slike, onda nesumnjivo
obavijesni naboj vizualnog znaka na novcu ima mnogo veći značaj.
Prateći retoriku vizualnog znaka i pisane poruke novca, ovaj
rad ističe važnost specifične poruke - one promidžbene na suvremenom
papirnom novcu. Slijedi zaključak da je o ovoj dimenziji
novca osobito važno voditi računa u onim zemljama koje svoj novac
mijenjaju ili ga iznova kreiraju, kao što je to slučaj s Hrvatskom.

Keywords

Hrčak ID:

31793

URI

https://hrcak.srce.hr/31793

Publication date:

1.9.1996.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.947 *