Skip to the main content

Review article

UPRAVLJANJE I REFORMIRANJE OBRAZOVNIH SUSTAVA: OSVRT NA REFORME U POSTKOMUNISTIČKIM ZEMLJAMA

Nikola Pastuović ; Faculty of Philosophy, Zagreb


Full text: croatian pdf 10.403 Kb

page 39-58

downloads: 1.505

cite


Abstract

Definiraju se osnovni pojmovi koji su nužni za razumijevanje
problematike upravijanja i reformiranja obrazovnih sustava.
Prikazuju se osnovne značajke centraliziranog i decentraliziranog
upravijanja obrazovnom djelatnošću. Iznose se rezultati funkcionalističke
i konfliktne analize obrazovnih reformi te mogućnosti
koje u projektiranju obrazovnih reformi pruža sustavski pristup. S
time u vezi razmatraju se razlike između "unutarnje" i "vanjske" reforme
obrazovanja te primjena teorije organizacijskog razvoja u
provođenju reforme na razini škole. U posljednjem se odjeljku, uz
pomoć sustavskog pristupa, analiziraju gospodarske, političke i
kulturne promjene u postkomunističkim zemljama te na temelju
toga predviđaju daljnji tijekovi obrazovnih promjena. ZakljUČUje se
da zbog očitovane i predvidljive nestabilnosti glavnih društvenih
podsustava u većini postkomunističkih zemalja u njima nedostaju
dovoljno čvrsta uporišta za izgradnju konzistentnog obrazovnog
sustava. Zato će promjene obrazovanja biti obilježene improvizacijama
koje će odražavati gibanja i oscilacije u tranzicijskim
procesima.

Keywords

Hrčak ID:

32198

URI

https://hrcak.srce.hr/32198

Publication date:

1.1.1996.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.005 *