Skip to the main content

Professional paper

KOMUNIKOLOŠKA ANALIZA VIZUALNIH KRITERIJA ZA PROCJENU USPJEHA PARLAMENTARNIH STRANAKA

Mario Plenković ; Department for Communication Science, Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Daria Mustić ; Department for Communication Science, Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Slobodan Hadžić ; Department for Communication Science, Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Goran Radoš ; Department for Communication Science, Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 4.876 Kb

page 308-326

downloads: 1.908

cite


Abstract

Vizualni elementi poruke ostvaruju svoju funkciju samo ako se poštuju kriteriji uspješnog grafičkog oblikovanja i komunikološke strukture čovjeka, koji u obzir uzimaju psihofiziološke osobine ljudskoga oka, osnovne zakonitosti percepcije i vanjske faktore (medij, mjesto izlaganja). U radu se obrađuje problematika uspješnog korištenja vizualnih elemenata kod vanjskog oglašavanja na primjeru promidžbenih jumbo-plakata hrvatskih političkih stranaka. Istraživanje je usmjereno propitivanje da li su političke stranke oblikovale svoje plakate u skladu sa profesionalnim kriterijima grafičkog dizajna. U radu se preispituje uspješnost oblikovanja ključnih vizualnih elemenata. Teorijska rasprava je provedena kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija za korištenje vizualnih elemenata, te analizu njihove primjene na promidžbenim plakatima političkih stranaka.

Keywords

plakati; vizualna procjena; grafički dizajn

Hrčak ID:

34416

URI

https://hrcak.srce.hr/34416

Publication date:

20.12.2008.

Visits: 2.787 *