Informatologia, Vol. 42 No. 1, 2009.
Review article
PRIJEDLOG MODELA ZA OBLIKOVANJE MULTIMEDIJSKIH WEB NASTAVNIH SADRŽAJA PREMA PEDAGOŠKOJ PRAKSI U RH
Vladimir Mateljan
; Faculty of Philosophy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Željko Širanović
; Higher scoohl for polytechnics, Zagreb, Croatia
Vladimir Šimović
; Faculty of Pedagogy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Tehnološke promjene i nove informacijske tehnologije od nastavnika, uz poznavanje građe koja se izlaže traže kreativnost, znanja i vještine oblikovanja nastave suvremenim računalnim multimedijalnim alatima. Slično kao i klasična, dobro oblikovana multimedijska nastavna jedinica podijeljena je u nekoliko etapa (npr. uvod, obrada, vrednovanje). Edukativni multimedijski sadržaj, bez obzira o kojoj etapi nastavne jedinice se radi, trebalo bi oblikovati prema određenim pravilima, sukladno suvremenoj teoriji kognitivnog opterećenja. Nastavnici i ostali koji sudjeluje u izradi složenih multimedijskih web sadržaja, trebali bi poznavati ta pravila, s ciljem izrade što efikasnijeg i kvalitetnijeg multimedijskog sadržaja. U radu se razmatra mogućnost primjene tehnika za oblikovanje multimedijskog edukacijskog sadržaja u web okruženju, prema načelima teorije kognitivnog opterećenja, kao model za primjenu tih tehnika u pedagoškoj praksi u RH.
Keywords
obrazovanje; komunikacija; web-tehnologije; multimedija
Hrčak ID:
34431
URI
Publication date:
30.3.2009.
Visits: 4.398 *