Transition, Vol. 10 No. 21-22, 2008.
Review article
NUŽNOST ORIJENTACIJE DOMAĆIH PREDUZEĆA NA MEĐUNARODNI BIZNIS
Rifet Đogić
; Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Zenici.
Safudin Čengić
; «Centrotrans-Eurolines» D.O.O Sarajevo.
Abstract
Da bi preduzeće na tržištu opstalo, od strane menadžmenta mu je potrebno obezbijediti rast i razvoj. To je moguće ukoliko menadžment redefiniše misiju preduzeća prilagođavajući je stalno uslovima okruženja u smislu kontinuiranog podizanja njegove efektivnosti i efikasnosti. Za obezbjeđenje efektivnosti i efikasnosti u poslovanju preduzeća, menadžment je sve više prinudjen tražiti svoje šanse na tržištima izvan nacionalnog. Poslovni ljudi i firme sve više shvataju da ne mogu računati samo na domaći konkurentski prostor nego da moraju ispoljavati viziju konkurentskih odnosa i trendova u međunarodnim i svjetskim razmjerama. To znači da međunarodni biznis (biznis izvan nacionalnih granica) postaje okosnica rasta i razvoja svakog preuzeća. Nacionalno poslovno okruženje se zamjenjuje međunarodnim (globalnim) okruženjem. Globalno okruženje svojim standardima i principima poslovanja zahtijeva od menadžmenta dodatna znanja i vještine. Umjesto termina menadžment preduzeća, koji označava efektivno i efikasno upravljanje preduzećem, sve se više koristi termin internacionalni, međunarodni ili globalni menadžment koji podrazumijeva upravljanje biznisom ili drugim operacijama van nacionalne ekonomije, tj. u inostranstvu.
Keywords
rast i razvoj preduzeća; efektivnost i efikasnost preduzeća; međunarodni biznis; globalno okruženje; strategija nastupa na globalnom trržištu
Hrčak ID:
35364
URI
Publication date:
1.4.2009.
Visits: 8.846 *