Review article
Kvalitativne istraživačke metode u odnosima s javnošću
Renata Demeterffy Lančić
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U članku se analiziraju različiti pristupi odnosima s javnošću. U razvoju te grane komunikacijskih znanosti ističu se tri razvojne faze. Prve dvije faze – tiskovnu agenturu, odnosno fazu publiciteta (Publicity phase) i informacijsku/eksplanatornu fazu (Explanatory phase) – karakterizira isključivo jednosmjerna komunikacija koja se kreće od organizacije prema javnosti. U sklopu jednosmjernog modela odnosi s javnošću imaju ulogu širenja informacija. Uprava donosi odluku, dok je OSJ samo prenose javnosti. U praksi je informativni model najzastupljeniji iako se temelji na jednosmjernoj komunikaciji, a upotrebljava ga 50% modernih organizacija. To se može protumačiti činjenicom da tradicionalno jednosmjerna praksa prevladava u odnosima s javnošću koji su unutar organizacije koncipirani tako da prvenstveno pružaju podršku drugim odjelima. U posljednjoj, uzajamno zadovoljavajućoj fazi uočavamo razvoj dvaju dvosmjernih modela – asimetričnog i simetričnog, koji su izrasli jedan iz drugoga. Međutim dvosmjerni asimetrični model predstavlja rezultat kratkoročne taktike čiji je cilj kratkoročno postizanje prednosti. Za razliku od tih kratkoročnih ciljeva, simetrični model nudi stratešku filozofi ju za razvijeniju praksu odnosa s javnošću. Taj je model pridonio rješavanju mnogih etičkih pitanja u smislu javne odgovornosti odnosa s javnošću.
Keywords
Hrčak ID:
38299
URI
Publication date:
1.6.2006.
Visits: 3.745 *