Skip to the main content

Review article

Postsocijalističke ekonomske elite i poduzetništvo: prilog analizi tipologije poduzetnika

Drago Čengić orcid id orcid.org/0000-0002-5683-1124 ; Centre for Entrepreneurship Research, Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb


Full text: croatian pdf 158 Kb

page 71-94

downloads: 1.394

cite


Abstract

Kako u ekonomskoj i sociološkoj literaturi ne postoje općeprihvaćene tipologije poduzetnika, svrha je ovoga rada prikazati novije, međunarodno relevantne tipologije poduzetnika i postaviti nužne metodsko-metodološke temelje za novu tipologiju hrvatskih poduzetnika. Rad počiva na tezi da pregled dosadašnjih tipologija poduzetnika u sociološkoj i ekonomskoj literaturi može pomoći istraživačima u njihovu usmjeravanju na ključne aspekte poduzetništva u domaćim prilikama te buduće istraživanje hrvatskih poduzetnika učiniti usporedivim (na teorijskoj i empirijskoj razini) sa sličnim međunarodnim istraživanjima. Sukladno tome, rad je prikazao temeljnu logiku tipologija u društvenim znanostima (sociologiji), pružio novi pregled u relevantnoj literaturi zapaženih tipologija poduzetnika te ponudio ključne varijable za moguću, novu tipologiju poduzetnika u hrvatskim prilikama. Prema autoru, sociološki utemeljene tipologije poduzetnika u hrvatskim prilikama moraju voditi računa o tipu osnivača poduzeća, naravi njegova rasta, tržištima na kojima djeluje, o prisutnosti poslovno-tehnoloških inovacija, o društvenoj obzirnosti poduzeća te o poslovnoj misiji vlasnika u odnosu na širu društvenu i poslovnu zajednicu.

Keywords

tipologija poduzetnika; poduzetnici; ekonomske elite; ekonomska sociologija

Hrčak ID:

39825

URI

https://hrcak.srce.hr/39825

Publication date:

30.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.984 *