Review article
Postsocijalističke ekonomske elite i poduzetništvo: prilog analizi tipologije poduzetnika
Drago Čengić
orcid.org/0000-0002-5683-1124
; Centre for Entrepreneurship Research, Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb
Abstract
Kako u ekonomskoj i sociološkoj literaturi ne postoje općeprihvaćene tipologije poduzetnika, svrha je ovoga rada prikazati novije, međunarodno relevantne tipologije poduzetnika i postaviti nužne metodsko-metodološke temelje za novu tipologiju hrvatskih poduzetnika. Rad počiva na tezi da pregled dosadašnjih tipologija poduzetnika u sociološkoj i ekonomskoj literaturi može pomoći istraživačima u njihovu usmjeravanju na ključne aspekte poduzetništva u domaćim prilikama te buduće istraživanje hrvatskih poduzetnika učiniti usporedivim (na teorijskoj i empirijskoj razini) sa sličnim međunarodnim istraživanjima. Sukladno tome, rad je prikazao temeljnu logiku tipologija u društvenim znanostima (sociologiji), pružio novi pregled u relevantnoj literaturi zapaženih tipologija poduzetnika te ponudio ključne varijable za moguću, novu tipologiju poduzetnika u hrvatskim prilikama. Prema autoru, sociološki utemeljene tipologije poduzetnika u hrvatskim prilikama moraju voditi računa o tipu osnivača poduzeća, naravi njegova rasta, tržištima na kojima djeluje, o prisutnosti poslovno-tehnoloških inovacija, o društvenoj obzirnosti poduzeća te o poslovnoj misiji vlasnika u odnosu na širu društvenu i poslovnu zajednicu.
Keywords
tipologija poduzetnika; poduzetnici; ekonomske elite; ekonomska sociologija
Hrčak ID:
39825
URI
Publication date:
30.6.2009.
Visits: 2.984 *