Original scientific paper
Orkestriranje Flauberta
Nenad Ivić
orcid.org/0000-0002-4385-7333
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Članak raspravlja o problemu hegemonizirajućeg i homogenizirajućeg (filozofskog)
diskursa analizirajući protokole interpretacij a u postkolonijalnoj kritici (Edward Said),
književnoj teoriji (Jacques Rancière) i muzikologiji (Theodor Adorno) na dva primjera
romaneskne književnost/glazbe: Mme Bovary Gustavea Flauberta i Trećoj simfoniji Gustava Mahlera. Analiza, utemeljena na konceptu mortlavie (Jacques Derrida), usredotočena je na
(uznemiren) odnos između autora (njegova života i smrti) i teksta (njegova rada).
Keywords
književna teorija; muzikologija, postkolonijalizam; autobiografija; roman; Edward Said; Jacques Derrida; Jacques Rancière; Theodor Adorno; Gustave Flaubert, Mme Bovary; Gustav Mahler, Treća Simfonija
Hrčak ID:
40445
URI
Publication date:
26.5.2009.
Visits: 2.127 *