Skip to the main content

Original scientific paper

UPRAVLJANJE BAZOM PODATAKA O KLJUČNIM KUPCIMA U UGOSTITELJSTVU

Vlado Galičić ; Faculty of Tourism and Hospitality Management,University of Rijeka, Opatija, Croatia
Slobodan Ivanović ; Faculty of Tourism and Hospitality Management,University of Rijeka, Opatija, Croatia


Full text: english pdf 2.999 Kb

page 173-179

downloads: 2.404

cite


Abstract

Za izradu i implementaciju ugostiteljskih marketinških planova, prijeko je potrebno istraživanje tržišta i prikupljanje informacija o potrošačima, koje omogućuju praćenje tekućih aktivnosti, ali i definiranje poslovnih prioriteta u budućnosti. Marketinški planovi i odluke koje se pretežito donose na temelju poslovnog iskustva odgovornih menadžera, bez komunikacije s njihovim gostima, ne doprinose uspješnijem poslovanju. U ugostiteljskoj djelatnosti (hotelijerstvu i restoraterstvu), razvoj baze podataka o ključnim kupcima izuzetno je važan proces i sve više postaje dominantno konkurentsko oruđe za uspješnije poslovanje. Kako bi ugostiteljski objekti svoju ponudu mogli bolje prilagoditi potražnji, nastala je i sve se više razvija, potreba razumijevanja motivacije gostiju pri kupnji pojedinačnih usluga ili proizvoda u cjelini. Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije omogućio je razvoj mikromarketinga, čija se filozofija temelji na podacima o gostima, a prilagodljivi računalni programi omogućuju sveobuhvatnije raspolaganje podacima o gostima za različite namjene.

Keywords

turizam; ključni računi; informacijska tehnologija; baze podataka

Hrčak ID:

41110

URI

https://hrcak.srce.hr/41110

Publication date:

23.9.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 3.612 *