Skip to the main content

Original scientific paper

Uloga astrologije u Teatru svijeta Giulia Camilla Delminija

Ivana Skuhala Karasman ; Institute for Philosophy, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 859 Kb

page 325-333

downloads: 1.001

cite


Abstract

Giulio Camillo Delminio (1479–1544) predstavnik je neoplatonističke struje renesansne filozofije koji na osebujan način pristupa problemu mnemotehnike. U svom djelu L’Idea del Theatro (koje se sastoji od sedam dijelova: Prvi stupanj teatra, Gozba, Pećina, Gorgone, Pasifaja, Merkurove sandale i Prometej) Delminio iznosi svoje viđenje teatra kao teatra pamćenja. Delminijev teatar je konstruiran na temelju astrološkog razumijevanja svijeta i u njemu se ogleda korespondencija makro i mikrokozmosa. Teatar, kako ga vidi Delminio, može se promatrati kroz njegove dvije funkcije, bilo kao pomoć govorniku u pamćenju i iznalaženju govora, što se nalazi na tragu klasične funkcije mnemotehnike unutar retorike, bilo kao mjesto pohrane svega ljudskog znanja o kozmosu i mjestu traganja za arhetipskim temeljima, kroz neposredan uvid u cjelinu kozmosa. Sam teatar je konstruiran prema astrološkom viđenju kozmosa, koje se temelji na simbolici broja sedam, a koji predstavlja broj planeta te broj nebeskih sfera, ali je ujedno vezano i uz sedam dana stvaranja svijeta.

Keywords

Giulio Camillo Delminio; mnemotehnika; teatar pamćenja; astrologija

Hrčak ID:

41411

URI

https://hrcak.srce.hr/41411

Publication date:

21.7.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.480 *