Informatologia, Vol. 42 No. 4, 2009.
Original scientific paper
UČENJE POTPOMOGNUTO TEHNOLOGIJOM IZMEĐU TEHNOLOGIJE I HUMANIZMA
Marko Ivanišin
; Faculty of Electrical Engineering and Computer Science; University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
U ovom je radu pokušano prikazati kako se tehničke perspektive tehnnološki potpomognutog učenja integriraju u teorije o učenju. Namjera je bila proširiti tehničke horizonte, prikazujući na teoretskim implikacijama postojeće horizonte. Razmotrena su dva najčešće spominjana shvaćanja o tehnologiji u učenju, dogmu o “nevidljivom software-u” i ekskluzivnost pristupa usmjerenog riješavanju zadatka, te je nastojano razriješiti koji teoretski pristup može biti primjenjen. Prikazujući i ostale teoretske pristupe koji reprezentiraju i ostale prerspektive, posebno humanističku, nadam se da je otvorena nova tehnička perspektiva prema učenju potpomognut tehnologijom. Kao rezultat pokrenuta je diskusija, koju smatramo najvažnijom kod proučavanja učenja potpomognuto tehnologijom: tko preuzima odgovornost za učenje u osobnom okruženju za učenje i koju ulogu sadržaj ( specifično znanje) ima u vremenu “učenja usmjerenog prema određenom zadatku”. Zaključak je bio da, kao prvo, odgovornost za učenje kod učenja potpomognutog tehnologijom kod onih koji uče je indirektna, jer tehnologija omogućuje personalizaciju i kao takva nosi direktnu odgovornost za učenje. I kao drugo, vjerujemo da kod učenja potpomognutog tehnologijom treba naglasiti sadržajni dio učenja. Predlažemo model paralelnog učenja koji naglašava dihotomni i dijalektički karakter teorija o učenju koji često predstavlja dva alternativna pristupa (svjesnost zadatka i procesa učenja, vještine i specifično znanje, tehnologiju i sadržaj). Kao što je naglašeno u članku, akademska diskusija o učenju potpomognutim tehnologijom se previše fokusira na sam zadatak učenja, dok ovaj model zagovara proces učenja koji se temelji na svjesnosti o učenju.
Keywords
učenje; tehnologija; humanizam
Hrčak ID:
42348
URI
Publication date:
23.12.2009.
Visits: 2.733 *