History Teaching, Vol. VI No. 12 (2), 2008.
Professional paper
Prikaz žena u udžbenicima povijesti za osnovnu školu iz 1997. i 2007. godine
Željka Trupković
Abstract
Analiza udžbenika napravljena je pomoću dviju uporišnih točaka. Kao primjer razrade starog programa uzeti su udžbenici iz 1997. godine, a druga točka analize su udžbenici rađeni prema nastavnom planu i programu iz 2006. godine. Cilj istraživanja bio je utvrditi jesu li novi udžbenici ostvarili napredak u prikazu marginalnih grupa, na primjeru žena kao najveće marginalne grupe. Praćen je prikaz Kleopatre, kraljice Jelene, Marie Skłodowske-Curie i Savke Dabčević-Kučar. Kvantitativna analiza poslužila je kao ilustracija općeg pristupa prikaza žena. Kako žene nisu bile prisutne u politici i vojsci, a kako su te dvije sfere bile glavno područje interesa tradicionalnih programa i udžbenika, pretpostavka je da će primjenom novih tendencija doći do uključivanja novih tema u udžbenike, a time i do veće prisutnosti žena koje su u tim temama ravnopravno prisutne kao i muškarci.
Keywords
historija žena; marginalne grupe; kvalitativna analiza; kvantitativna analiza
Hrčak ID:
47773
URI
Publication date:
21.12.2008.
Visits: 3.330 *