Skip to the main content

Original scientific paper

Treba li nas podučavati globalizaciji?

Janez Vodičar orcid id orcid.org/0000-0002-8661-1077 ; Ljubljana, Slovenia


Full text: german pdf 387 Kb

page 281-295

downloads: 673

cite


Abstract

Ricœur postavlja interesantnu definiciju utopije i ideologije. Svako društvo, s namjerom da ostane više ili manje stabilno, mora doseći ravnotežu među njima dvjema. Oslanjajući se na njegovu definiciju, pokušat ćemo razvrstati i »školsko« poimanje globalizacije. Traži se odgovor na pitanje radi li se pretežito o ideološkom ili ponajprije utopijskom pristupu aktualnih školskih politika. Od posebnog zanimanja za nas jest pitanje u čijem je interesu sve izraženija unifikacija školstva, stavi li se pod povećalo primjer Bolonjske reforme. Je li ovdje riječ o spletu ekonomskih interesa, ili o potrebi čovjeka kao bića u smislu individue i njezinih prava, naglasimo li u obrazovnom procesu općenitost, jedinstvo, usporedivost te kompetenciju.
Je li globalizacija na polju školstva ništa drugo doli izazov vremena, ili se tu pak podilazi zahtjevima određenih ekonomskih interesa izvjesnog složenog kapitalnog sistema?
Čini se kako smo iznova razapeti između utopije očekivanja univerzalnog bratstva i ideologije opravdavanja interesa pojedinih skupina.

Keywords

obrazovanje; globalizacija; ideologija; utopija; reforma školstva; Paul Ricœur; poesis

Hrčak ID:

49029

URI

https://hrcak.srce.hr/49029

Publication date:

3.2.2010.

Article data in other languages: english french german

Visits: 1.990 *