Skip to the main content

Professional paper

Međudjelovanje učitelja i učenika hrvatskoga kao stranoga jezika na nastavi

Marija Bošnjak
Danijela Filipović


Full text: croatian pdf 197 Kb

page 195-218

downloads: 884

cite


Abstract

Ovim se radom raščlanjuju osobitosti jezične nastave hrvatskoga kao inoga
jezika, poglavito stranoga jer je riječ o početničkoj razini te način na koji
su se učitelji i učenici u njoj ponašali. Građa je prikupljena na razgovornim
vježbama na sveučilišnoj razini. U prvome dijela rada predstavljaju se glavne
uloge učenika i učitelja na nastavi jezika i oslikavaju primjerima. U drugome
dijelu rada pokazuje se učiteljski pristup jezičnim odstupanjima njegovih
učenika. U situacijama kada je važnija komunikacijska sposobnost od gramatičke
neka se početnička jezična odstupanja od hrvatskoga standardnoga jezika trebaju
ispravljati, a druga ne. Na primjerima se objašnjavaju neka od temeljnih načela
potaknutih razgovora i odluke o ispravljanju ili propuštanju ispravljanja
odstupanja u nastavi koja je poglavito usmjerena inojezičnomu učeniku
hrvatskoga, njegovim jezičnim i komunikacijskim sposobnostima u određenomu
trenutku njegova jezičnoga razvoja.

Keywords

poučavanje jezika; međudjelovanje na nastavi; razgovaranje; ispravljanje; hrvatski jezik

Hrčak ID:

52617

URI

https://hrcak.srce.hr/52617

Publication date:

30.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 1.862 *