Informatologia, Vol. 43 No. 1, 2010.
Preliminary communication
USPOREĐIVANJE BIHEVIORISTIČKOG I KONSTRUKTIVISTIČKOG UČENJA I PODUČAVANJA
Majda Pšunder
; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Branka Ribič Hederih
; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Razlika između biheviorističkog i konstruktivističkog pristupa učenju i podučavanju proizlazi iz različitog poimanja znanja. U Sloveniji trenutno prevladava bihevioristički pristup učenju i podučavanju, jer ga učitelji najbolje poznaju, a bio je prisutan i u cijelom obrazovnom sustavu. Oni učitelji koji drugačije vrednuju znanje, uvode promijenjen pristup učenju i podučavanju koji proizlazi iz konstruktivističke paradigme. Oba pristupa se suočavaju s nekoliko dilema koje su više prisutne među učiteljima u praksi, nego kod predlagatelja promjena koji ne rade neposredno u praksi. Posljedice uvođenja promjena uključuju različita tumačenja vrednovanja, provjeravanja i ocjenjivanja. S didaktičnog pogleda uloga povratne informacije se mijenja. Njeno težište se prenosi s ocjenjivanja na provjeravanje. Za učenika nije bitna uloga povratne informacije već njeno značenje.
Keywords
učenje i podučavanje; konstruktivizam; biheviorizam; povratna veza; dilema
Hrčak ID:
53040
URI
Publication date:
29.3.2010.
Visits: 25.311 *