Skip to the main content

Preliminary communication

USPOREĐIVANJE BIHEVIORISTIČKOG I KONSTRUKTIVISTIČKOG UČENJA I PODUČAVANJA

Majda Pšunder ; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Branka Ribič Hederih ; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia


Full text: english pdf 262 Kb

page 34-38

downloads: 22.594

cite


Abstract

Razlika između biheviorističkog i konstruktivističkog pristupa učenju i podučavanju proizlazi iz različitog poimanja znanja. U Sloveniji trenutno prevladava bihevioristički pristup učenju i podučavanju, jer ga učitelji najbolje poznaju, a bio je prisutan i u cijelom obrazovnom sustavu. Oni učitelji koji drugačije vrednuju znanje, uvode promijenjen pristup učenju i podučavanju koji proizlazi iz konstruktivističke paradigme. Oba pristupa se suočavaju s nekoliko dilema koje su više prisutne među učiteljima u praksi, nego kod predlagatelja promjena koji ne rade neposredno u praksi. Posljedice uvođenja promjena uključuju različita tumačenja vrednovanja, provjeravanja i ocjenjivanja. S didaktičnog pogleda uloga povratne informacije se mijenja. Njeno težište se prenosi s ocjenjivanja na provjeravanje. Za učenika nije bitna uloga povratne informacije već njeno značenje.

Keywords

učenje i podučavanje; konstruktivizam; biheviorizam; povratna veza; dilema

Hrčak ID:

53040

URI

https://hrcak.srce.hr/53040

Publication date:

29.3.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 25.311 *