Market-Tržište, Vol. 20 No. 2, 2008.
Preliminary communication
Segmentacija financijskog tržišta u Federaciji Bosne i Hercegovine na temelju čimbenika imidža
Arnela Bevanda
; Ekonomski fakultet Mostar, Sveučilište u Mostaru
Abstract
Svrha ovoga istraživanja bila je prepoznati, izdvojiti i definirati, koristeći se određenim statističkim tehnikama, a na osnovi utjecaja različitih čimbenika imidža financijskih institucija, korisne tržišne segmente za buduće marketinške strategije. Uzorak je obuhvatio ukupno 500 ispitanika, i to 250 klijenata banaka i 250 klijenata osiguravajućih kuća. Polazeći od problematike i cilja istraživanja postavljena je sljedeća hipoteza: Pri odabiru financijskih institucija osnovne su preferencije klijenata s obzirom na čimbenike imidža dovoljno različite da mogu poslužiti za diferenciranje značajnih tržišnih segmenata klijenata. Klaster analizom izdvojena su dva segmenta nazvana tradicionalisti i vizualisti. Rezultati istraživanja potvrdili su postavljenu hipotezu i pokazali da menadžeri u financijskim institucijama u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) moraju poduzimati određene korektivne akcije, posebice pri planiranju i provođenju komunikacijskih strategija, ukoliko žele biti konkurentni u opsluživanju obaju odabranih segmenata.
Keywords
financijske institucije; imidž; segmentiranje tržišta; klaster analiza
Hrčak ID:
53068
URI
Publication date:
29.12.2008.
Visits: 3.110 *