Skip to the main content

Preliminary communication

Segmentacija financijskog tržišta u Federaciji Bosne i Hercegovine na temelju čimbenika imidža

Arnela Bevanda ; Ekonomski fakultet Mostar, Sveučilište u Mostaru


Full text: croatian pdf 665 Kb

page 179-193

downloads: 1.772

cite


Abstract

Svrha ovoga istraživanja bila je prepoznati, izdvojiti i definirati, koristeći se određenim statističkim tehnikama, a na osnovi utjecaja različitih čimbenika imidža financijskih institucija, korisne tržišne segmente za buduće marketinške strategije. Uzorak je obuhvatio ukupno 500 ispitanika, i to 250 klijenata banaka i 250 klijenata osiguravajućih kuća. Polazeći od problematike i cilja istraživanja postavljena je sljedeća hipoteza: Pri odabiru financijskih institucija osnovne su preferencije klijenata s obzirom na čimbenike imidža dovoljno različite da mogu poslužiti za diferenciranje značajnih tržišnih segmenata klijenata. Klaster analizom izdvojena su dva segmenta nazvana tradicionalisti i vizualisti. Rezultati istraživanja potvrdili su postavljenu hipotezu i pokazali da menadžeri u financijskim institucijama u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH) moraju poduzimati određene korektivne akcije, posebice pri planiranju i provođenju komunikacijskih strategija, ukoliko žele biti konkurentni u opsluživanju obaju odabranih segmenata.

Keywords

financijske institucije; imidž; segmentiranje tržišta; klaster analiza

Hrčak ID:

53068

URI

https://hrcak.srce.hr/53068

Publication date:

29.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.542 *