Market-Tržište, Vol. 20 No. 2, 2008.
Review article
Instrumenti mjerenja reputacije poduzeća
Damir Grgić
; HŽ putnički prijevoz d.o.o.
Abstract
Tema ovoga rada usmjerena je na predstavljanje instrumenata mjerenja reputacije poduzeća. Novija istraživanja elemenata koji utječu na uspjeh poduzeća pokazuju rastući interes za neopipljive vrijednosti. Upravo je reputacija poduzeća identificirana kao jedna od ključnih neopipljivih imovina koje stvaraju dodanu vrijednost poduzeća. Shvaćanje značaja reputacije poduzeća kao neopipljive imovine postalo je posebno aktualno otkad je reputacija ustanovljena kao značajna komponenta konkurentnosti poduzeća, odnosno stvaranja njegove konkurentske prednosti. Reputacija je normalni dio našega života i sastavni dio društva. Naše zanimanje za iskrenost i integritet drugih čvrsto je usađeno u svim kulturama, a taj interes je sada sve više usredotočen na poduzeća. Reputacija poduzeća može biti stečena uz snažne, dobro izrađene strategije, koje su ključne za mišljenja višestrukih interesno-utjecajnih skupina o budućoj stabilnosti i konkurentskoj održivosti poduzeća. S druge strane, isto tako je potrebno naglasiti da bi se reputacijom poduzeća upravljalo, ona mora biti izmjerena. Međutim, iako je sam koncept reputacije poduzeća općeprihvaćen i shvaćen njegov značaj, osobito u posljednja dva desetljeća, mjerenje reputacije poduzeća još je uvijek u početnoj fazi i ne postoji općeprihvaćen instrument njezina mjerenja. Zbog toga je autor u ovome radu dao pregled instrumenata mjerenja reputacije poduzeća koji su svoje uporište pronašli dosadašnjom primjenom u praksi.
Keywords
reputacija poduzeća; instrumenti mjerenja
Hrčak ID:
53071
URI
Publication date:
29.12.2008.
Visits: 3.549 *