Skip to the main content

Preliminary communication

Segmenti u marketingu na temelju percepcija značaja marketinških znanja i vještina

Vesna Žabkar orcid id orcid.org/0000-0002-9331-9090 ; Faculty of Economics University of Ljubljana
Maja Hosta ; Strategic Development and Marketing Droga Kolinska Group


Full text: english pdf 136 Kb

page 43-54

downloads: 1.019

cite


Abstract

Svrha je ovog članka definirati i empirijski verificirati niz znanja i vještina kako bismo mogli segmentirati marketinške profesionalce na temelju njihove percepcije važnosti marketinških znanja i vještina. Za empirijsku potvrdu važnosti marketinških znanja i vještina razvijen je instrument s 28 varijabla. Uzorak uključuje 235 potpredsjednika marketinga, direktora marketinga i prodaje te predsjednika ili direktora/vlasnika poduzeća u Sloveniji (11,8% stopa odgovora). Rezultati otkrivaju četiri segmenta u marketingu: marketinški stručnjaci, marketinški "generalisti", "nemarketingaši" i marketinški "generali". Osnovne vještine rukovođenja ocijenjene su visoko, uz znanje i vještine vezane za konkurenciju i tržišnu poziciju poduzeća. U skladu s općim predrasudama o marketingu, vještina kreativnog razmišljanja vrlo je važna, posebice u segmentu marketinških "generalista". No, znanje i vještine vezane uz ponašanje potrošača i marketinška komunikacija manje su važni, pogotovo za marketinške generale i "nemarketingaše". Iz istraživanja proizlaze stanovite marketinške implikacije za obrazovanje i praksu.

Keywords

marketinška znanja, marketinške vještine

Hrčak ID:

53078

URI

https://hrcak.srce.hr/53078

Article data in other languages: english

Visits: 2.167 *