Skip to the main content

Original scientific paper

Metodologija izračuna otpora u zavoju vlaka u ovisnosti od mase i brzine

Jovan TEPIĆ ; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad, Novi Sad, Serbia
Milan KOSTELAC ; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Zvonko HEROLD ; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 1.824 Kb

page 641-647

downloads: 1.437

cite


Abstract

Metodologija izračuna otpora u zavoju tračničkih vozila osmišljena je
za izvođenje eksperimenta na umanjenom modelu teretnog vlaka u HO
standardu 1:87, lokomotiva EMD SD 35 i vagoni FALNS 121. Formirani
model služi za istraživanje utjecaja vrijednosti i rasporeda mase tereta
unutar sastava voza, te brzine gibanja na vrijednost otpora u zavoju.
Gravitacijskom metodom se određuju stalni otpori (otpori u ravnini)
lokomotive, praznog i natovarenog vagona. Razmatrane kombinacije
sastava vlaka su: prazan vlak (PPPPPP), jedan natovaren vagon napred
nazad (TPPPPP i PPPPPT) i dva natovarena vagona napred nazad
(TTPPPP i PPPPTT). Otpor u zavoju cijelog vlaka WR dobije se na osnovu
smanjenja brzine gibanja vlaka u zavoju vR prema brzini gibanja vlaka na
pravcu v∞ pri istim referentnim uvjetima. Otpor u zavoju WR izračunava
se kao razlika vučne sile vlaka na pravcu FV (stalnog otpora WS) i ukupnog
otpora cijelog vlaka WU (vučna sila FV u zavoju) pri gibanju u zavoju za
svaku odabranu kombinaciju sastava vlaka.

Keywords

Brzina; Gravitaciona metoda; Masa; Otpor krivine; Stalni otpor

Hrčak ID:

56784

URI

https://hrcak.srce.hr/56784

Publication date:

31.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.909 *