Skip to the main content

Original scientific paper

Etika i film: Od identifikacije do moralne edukacije u filmskoj umjetnosti

Amir Muzur ; Department of Social Sciences and Medical Humanities, University of Rijeka School of Medicine, Rijeka, Croatia
Iva Rinčić orcid id orcid.org/0000-0003-1028-8813 ; Department of Social Sciences and Medical Humanities, University of Rijeka School of Medicine, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 467 Kb

page 133-143

downloads: 2.726

cite

Full text: english pdf 466 Kb

page 144-152

downloads: 2.530

cite


Abstract

Različita umjetnička djela raspolažu različitim potencijalom identifi kacije publike sa sadržajem. Ovaj potencijal, koji može biti namjerno odabrani autorski pristup ili, pak, posljedica nepredviđenih korelacija, u konačnici se nerijetko interpretira i analizira kao poruka moralnog, pa i moralno-edukativnog karaktera. Iz neurofi zioloških razloga, identifi kacijski je kapacitet najnaglašeniji u mediju filma. Ovaj rad pokušava analizirati iz više perspektiva mehanizme i fenomenologiju identifi kacije na nekoliko primjera filmova »novije« produkcije (dakle, nastalih unatrag dvadesetak godina – Dances with the Wolves, Titanic, Schindler’s List, La vita è bella, Lilja 4-ever i dr.), kao i hipotetski negativne primjere moralno-edukativnog učinka (Independence Day, Rane, Bure baruta, Fine mrtve djevojke, Requiem for Dreams, Gegen die Wand i dr.).
Rezultat ove analize je formiranje obrasca »filma s moralno edukativnim ambicijama«, kao i ukazivanje na neke opasnosti zanemarivanja moralno-edukativnog aspekta fi lmskih scenarija.

Keywords

etika; moral; identifikacija; edukacija; film

Hrčak ID:

58793

URI

https://hrcak.srce.hr/58793

Publication date:

1.5.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 7.009 *