Business Excellence, Vol. 4 No. 2, 2010.
Review article
SPECIFIČNOSTI METODOLOŠKIH PRISTUPA MJERENJU USPJEŠNOSTI POSLOVANJA KVALITATIVNIM POKAZATELJIMA
Ivona Vrdoljak Raguž
orcid.org/0000-0002-3237-4694
; University of Dubrovnik, Department of Economics and Business
Abstract
Rezultat istraživanja uspješnosti poslovanja poduzeća je nepregledno mnoštvo
različitih pokazatelja uspješnosti poslovanja koja se može vrednovati s različitih stajališta
što rezultira različitim kvantitativnim i kvalitativnim pokazateljima. Univerzalni pokazatelj
za sve aspekte uspješnosti poslovanja ne postoji, a razlozi zbog kojih svako poduzeće
iskazuju uspješnost poslovanja su mnogobrojni (zbog povećanja same uspješnosti poslovanja,
zbog mogućnosti iskazivanja temeljnih menadžerskih funkcija kao što su planiranje
i kontroliranje te motiviranja zaposlenika da rade više i odgovornije te da na taj način
poboljšaju poslovanje poduzeća). Najčešće se poslovanje poduzeća iskazuje fi nancijskim
pokazateljima koji su vidljivi iz fi nancijskih izvještaja poduzeća (ROA, ROE, ROI, EVA,
MVA i mnogih drugih), međutim danas sve više u poslovni svijet ulaze i ne fi nancijski
aspekti poslovanja (VBM, TQM, BSC, ABC, KPI i drugi). Financijski i ne fi nancijski
aspekti imaju zadaću da uspostave ravnotežu profi ta, rasta, kontrole, rezultata poslovanja
u kratkom roku, prilika i prijetnji te da motiviraju ljudske potencijale. Cilj rada je ukazati
na važnost iskazivanja uspješnosti poslovanja poduzeća i kvalitativnim pokazateljima
te ukazati na nužnost porasta njihove implementacije za potrebe iskazivanja uspješnosti
poslovanja poduzeća u budućnosti. U tu svrhu provedeno je i empirijsko istraživanje metodom
anketiranja koje je pokazalo u kolikoj mjeri je iskazivanje uspješnosti poslovanja
kvalitativnim pokazateljima zastupljeno u velikim hrvatskim poduzećima
Keywords
kvalitativni pokazatelji; uspješnost poslovanja; velika hrvatska poduzeća
Hrčak ID:
60702
URI
Publication date:
10.10.2010.
Visits: 8.109 *