Review article
ŠTO JE KRITIČKO MIŠLJENJE?
David Klooster
Abstract
Autor naglašava da je jedna od dužnosti nastavnika i podučavanje kritičkog mišljenja. Oživotvorenjem podučavanja kritikoga mišljenja uključuje se u proces preobrazbe iz tradicionalnog obrazovanja u napredno obrazovanje koje je usmjereno na potrebe učenika i društva. Pomažući učenicima da počnu kritički misliti učinjen je prvi korak u postizanju viših društvenih i kulturnih ciljeva.
U odnosu spram tradicionalnog pristupa učenju, kritičko se mišljenje istiće svojom kompleksnošću. Autor razlučuje složenost toga pojma definirajući ga posredstvom drugih vrsta mišljenja. Takvom analizom približava se definiciji koju prikazuje u pet osnovnih odrednica. Tako se naglašava da je kritičko mišljenje neovisno mišljenje čija je polazna točka informacija i osvještavanje problema koje valja riješiti. Također, postavlja se zahtjev za razložnom argumentacijom kao načinom opiranja autoritetima, a tako i opiranja manipulaciji. Istiće se i da je kritičko mišljenje društveno mišljenje čime se nastavnike ujedno i upućuje na primjenu određenih nastavnih strategija.
Keywords
Hrčak ID:
6141
URI
Publication date:
20.1.2003.
Visits: 14.340 *