Preliminary communication
STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU
Vesna Buljubašić Kuzmanović
orcid.org/0000-0003-0039-0697
; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Marino Kavur
; student Pedagoije i hrvatskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Oisjek, Hrvatska
Marina Perak
; studentica Pedagogije i hrvatskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Abstract
Ovo je istraživanje bilo usmjereno na ispitivanje stavova učitelja o ocjenjivanju u osnovnim školama. Cilj je bio doznati njihova mišljenja i stajališta vezana uz ocjenu kao pouzdanu mjeru znanja kao i zadovoljstvo trenutnim načinom ocjenjivanja. Istraživanje je
provedeno među učiteljima razredne (N=20) i predmetne nastave (N=20) u dvije osječke osnovne škole. Rezultati su prikzani na deskriptivnoj i grafičkoj razini, podijeljeni u dvije skupine - razrednu i predmetnu nastavu, što je omogućilo njihovu usporedbu i analizu.
Kvantitativna i kvalitativna analiza pokazala je da se 9 (45%) učitelja predmetne nastave djelomično slaže s trenutnim načinom ocjenjivanja, dok je kod učitelja razredne nastave taj broj veći i iznosi 11 (55% ). Kod zaključivanja konačne ocjene, opći dojam o učeniku utječe na 6 (30%) učitelja predmetne nastave i 11 (55%) učitelja razredne nastave. S ocjenom kao pouzdanim mjerilom znanja slaže se 9 (45%) učitelja predmetne i 12 (60%) učitelja razredne nastave, uz naglašenu potrebu za promjenama načina ocjenjivanja. Dobiveni rezultati, što je potvrdio i hi hvadrat test, ukazuju na različitost stavova i mišljenja o ocjenjivanju između
učitelja predmetne i razredne nastave. Ispitani učitelji razredne nastave blaži su ocjenjivači i skloniji halo-efektu, za razliku od učitelja predmetne nastave koji su stroži ocjenjivači i skloniji osobnoj jednadžbi. Sve navedeno govori o dominaciji tradicionalnog ocjenjivanja u obuhvaćenim školama i nužnosti razvoja novih pristupa i nagnuća vezanih za suvremenu
školu, nastavu i učenje.
Keywords
ocjenjivanje; ocjena; stavovi učitelja; razredna nastava; predmetna nastava
Hrčak ID:
63285
URI
Publication date:
6.12.2010.
Visits: 7.248 *