Skip to the main content

Review article

Teorijski prikaz dječje govorne apraksije i ostalih jezično – govornih poremećaja na temelju diferencijalno – dijagnostičkih parametara

Draženka Blaži ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ivana Opačak ; Logopedski kabinet «Blaži»


Full text: croatian pdf 256 Kb

page 49-63

downloads: 6.424

cite


Abstract

Cilj ovog rada je na temelju većeg broja istraživanja specifičnih obilježja prikazati neurološki dječji govorni poremećaj poznat pod nazivom dječja govorna apraksija (DGA). Različiti autori slažu se da je DGA poremećaj u kojem su oštećene preciznost i konzistentnost govornih pokreta bez neuromišićnih oštećenja (abnormalan refl eks, abnormalan tonus i sl.). Može nastati kao rezultat vidljivog neurološkog oštećenja, kao posljedica neurofunkcionalnog poremećaja poznatog ili nepoznatog uzroka, ili može biti idiopatski neurogenski govorni poremećaj. Autori navode da je osnovni problem u planiranju i/ili programiranju prostornovremenskih parametara pokreta koji rezultiraju pogreškama u izgovoru i prozodiji, a jedan od temeljnih problema vezanih uz ovaj poremećaj u istraživačkom i kliničkom radu je pravovremeno razlikovati navedeni poremećaj od ostalih jezično - govornih poremećaja. Jezično - govorni poremećaji koji će se uz ciljani poremećaj u ovom radu spominjati su artikulacijski poremećaji, fonološki poremećaji, posebne jezične teškoće, dizartrija te oralna apraksija.

Keywords

dječja govorna apraksija; motorički govorni poremećaji; jezično – govorni poremećaji

Hrčak ID:

63442

URI

https://hrcak.srce.hr/63442

Publication date:

23.1.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 10.436 *