Skip to the main content

Original scientific paper

UTJECAJ STUDIJSKOG USMJERENJA NA UPOTREBU MODERNIH INFORMACIJSKIH I KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA IZMEĐU STUDENATA I UČITELJA

Mateja Pšunder ; Faculty of Arts, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Mateja Ploj Virtič ; Faculty of Natural Sciences and Mathematics, University of Maribor, Maribor, Slovenia


Full text: english pdf 379 Kb

page 269-279

downloads: 744

cite


Abstract

Kako se sa brzim razvojem modernih tehnologija širi okvir kompetencija koje su neophodno potrebne za rad učitelja, to zanimanje iz godine u godine postaje sve zahtjevnije. IKT su zauzele svoje mjesto među potrebnim kompetencijama pogotovo zato jer učitelji obrazuju generaciju Y, koja računalo koristi na svim životnim razinama. Upotreba računala je specifična za svako područje obrazovanja i kao takva nije direktno usporediva. Naš članak predstavlja rezultate istrage u kojoj nas je zanimalo u kolikoj mjeri smjer studija utječe na upotrebu IKT i kompjutora kod studenata - budućih učitelja. Uzorak je obuhvatio studente četvrte godine različitih pedagoških smjerova: prirodoslovno-matematičkih i tehničkih znanosti, socioloških znanosti i studij razredne nastave. Naša istraga je pokazala, da studenti svih triju smjerova često koriste računalo u svakodnevnom životu, a manje često za potrebe studija. Studenti prirodoslovno-matematičkih i tehničkih znanosti su češće odgovorili da koriste obrazovne portale nego studenti drugih dviju smjerova. Isto tako su se među studentima različitih smjerova pokazale razlike u upotrebi vrste tih portala. Naše istraživanje također je pokazalo, da su studenti prirodoslovno-matematičkih i tehničkih znanosti ti koji su izrazili najviše pozitivno mišljenje o raspoloživosti računala na fakultetu, njihovom kapacitetu, programskoj opremi, pristupu internetu na fakultetu i pristupu internetu u gradu studija.

Keywords

kompetencije nastavnika; upotreba IKT-a u procesu učenja; različita područja učenja; PCK; TPACK

Hrčak ID:

63964

URI

https://hrcak.srce.hr/63964

Publication date:

30.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 1.977 *