Skip to the main content

Review article

Ekonomska sociologija i problem tržišta

Rade Kalanj ; Department of Sociology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 175 Kb

page 305-341

downloads: 3.871

cite


Abstract

Ovaj se rad bavi nekim novijim kretanjima u ekonomskoj sociologiji kao posebnoj sociološkoj disciplini, ali je osobito usredotočen na problem tržišta koji u tom disciplinarnom sklopu zauzima središnje mjesto. Stoga se, prije svega, tematizira mjesto ekonomske sociologije u okviru diferencijacije sociološke znanosti i interpretiraju se autori koji su najviše pridonijeli uspostavi, razvoju i afirmaciji ekonomske sociologije (Weber, Polanyi, Schumpeter, Parsons, Swedberg, Granovetter, Bourdieu, itd). No pritom se uvijek posebno naglašava njihovo poimanje i razumijevanje tržišta. U radu se potom šire ekspliciraju novi („postklasični“) trendovi oblikovanja i djelovanja ekonomske sociologije („nova ekonomska sociologija“) i opsežnije interpretiraju razni pristupi tržištu (odnos tržišne i netržišne sfere, odnos tržišta i države, tržišta i organizacije, itd.). Rad, na osnovi tog propitivanja, zagovara stajalište da je tržište, bez obzira na izrazito ambivalentan i protuslovan status u sociološkom i općeteorijskom mišljenju, nezaobilazna empirijska i teorijska činjenica modernog svijeta te da je susret ekonomije i sociologije u njegovu razumijevanju iznimno važan element moderne društvene znanosti, a prije svega sociologije.

Keywords

ekonomija; fetišizam robe; kapitalizam; konkurencija; mreža; mrežni pristup; proizvodnja; organizacija; polje; potržišnjenje; razmjena; tržište

Hrčak ID:

64392

URI

https://hrcak.srce.hr/64392

Publication date:

15.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 6.330 *