Review article
Ekonomska sociologija i problem tržišta
Rade Kalanj
; Department of Sociology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Abstract
Ovaj se rad bavi nekim novijim kretanjima u ekonomskoj sociologiji kao posebnoj sociološkoj disciplini, ali je osobito usredotočen na problem tržišta koji u tom disciplinarnom sklopu zauzima središnje mjesto. Stoga se, prije svega, tematizira mjesto ekonomske sociologije u okviru diferencijacije sociološke znanosti i interpretiraju se autori koji su najviše pridonijeli uspostavi, razvoju i afirmaciji ekonomske sociologije (Weber, Polanyi, Schumpeter, Parsons, Swedberg, Granovetter, Bourdieu, itd). No pritom se uvijek posebno naglašava njihovo poimanje i razumijevanje tržišta. U radu se potom šire ekspliciraju novi („postklasični“) trendovi oblikovanja i djelovanja ekonomske sociologije („nova ekonomska sociologija“) i opsežnije interpretiraju razni pristupi tržištu (odnos tržišne i netržišne sfere, odnos tržišta i države, tržišta i organizacije, itd.). Rad, na osnovi tog propitivanja, zagovara stajalište da je tržište, bez obzira na izrazito ambivalentan i protuslovan status u sociološkom i općeteorijskom mišljenju, nezaobilazna empirijska i teorijska činjenica modernog svijeta te da je susret ekonomije i sociologije u njegovu razumijevanju iznimno važan element moderne društvene znanosti, a prije svega sociologije.
Keywords
ekonomija; fetišizam robe; kapitalizam; konkurencija; mreža; mrežni pristup; proizvodnja; organizacija; polje; potržišnjenje; razmjena; tržište
Hrčak ID:
64392
URI
Publication date:
15.12.2010.
Visits: 6.330 *