Review article
Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Ana Grgić
; University of Zagreb
Zrinka Kolaković
; "Justus Liebig" University of Giessen
Abstract
Učenje u najširemu smislu te riječi, baš kao i učenje drugoga ili stranoga
jezika, iznimno je složen proces. Bez pamćenja nema učenja, a ne smije
se zanemariti ni zaboravljanje koje je nemoguće izbjeći. Ekonomičnost je
iznimno važno načelo pri učenju pa bi trebalo pomoći učenicima da u naj-
kraćem razdoblju najviše nauče. Da bi se to postiglo, nužno je da učitelj
(jezika) prepozna spoznajni stil i stil učenja svojih učenika kako bi u skladu
s tim oblikovao nastavu. U članku se čitatelje upoznaje s pojmom spoznaj-
noga ili kognitivnoga stila i stila učenja. Nakon pregleda literature koja se
bavi tim pojmovima navode se osobitosti svakoga stila kako bi učitelji je-
zika lako mogli prepoznati jesu li njihovi učenici više vizualni, auditivni ili
kinestetički tipovi te jesu li skloniji analizi ili sintezi. Naravno, za razliku
od teorije, u stvarnome se životu rijetko mogu naći čiste kategorije pa uče-
nici često uče spajajući nekoliko stilova, s time da jedan obično prevladava.
Osim teorijskoga dijela u članku će se na konkretnim primjerima pokazati
kojim se nastavim strategijama učitelj jezika može koristiti u procesu uče-
nja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Budući da nastavne grupe
nisu homogene te da u njima učenici isti jezik uče na različite načine, uči-
telj bi trebao raznolikošću zadovoljiti potrebe svakoga učenika te osigurati
da svi, unatoč različitim spoznajnim stilovima i stilovima učenja, usvajaju
jezik ravnopravno.
Keywords
učenje; hrvatski kao ini; kognitivni stil; nastavne aktivnosti
Hrčak ID:
64996
URI
Publication date:
29.10.2010.
Visits: 6.411 *