Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.05.2.2010.04

POTICAJNA OKOLINA U ZADOVOLJAVANJU POTREBA GLUHOG DJETETA RANE DOBI

Nevenka Tatković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti
Aida Muradbegović ; Sveučilište u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti
Marija Crnčić-Brajković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti


Full text: english pdf 132 Kb

page 51-64

downloads: 2.487

cite


Abstract

Rani razvoj i stjecanje iskustva događa se u komunikaciji, prostoru i vremenu, a ti čimbenici su specifični kod gluhog djeteta i stvaraju smetnje u strukturiranju njegove osobnosti.
Jedno područje ličnosti istodobno utječe na cjelinu razvoja pa je cjeloviti pristup u odgoju gluhe djece rane dobi načelo odgoja za zaštitu jednakih prava na odgoj i obrazovanje kulture manjine.
Istraživanja znanstvenika pokazala su da gluhoća sama po sebi ne utječe negativno na razvoj djetetovih socijalnih, emocionalnih i kognitivnih sposobnosti, ali nemogućnost komunikacije može izazvati teškoće u svim razvojnim područjima. Fenomen gluhoće nije ograničavajući faktor. Pojedine gluhe osobe dosegle su vrhunske rezultate u različitim područjima znanosti, umjetnosti i stvaralaštva.
Osim teorijskog pristupa problemu, u radu se prezentiraju rezultati empirijskog istraživanja. Cilj je bio istražiti stavove i mišljenja studenata/budućih odgojitelja o njihovoj percepciji statusa gluhog djeteta u društvu i integraciji u redovitu predškolsku ustanovu.
Rezultati istraživanja pokazuju prisutnost niza predrasuda i određenu razinu kritičnosti studenata o potrebi integracije gluhe djece u skupinu većine.Nije osviještena potreba stjecanja novih kompetencija odgojitelja predškolskog odgoja za rad s djecom s posebnim potrebama u duhu proklamiranih dokumenata o pravima na odgoj i obrazovanje.

Keywords

poticajna okolina; gluho dijete rane dobi; studenti; bilingvalno-bikulturalni pristup; kompetencije odgojitelja

Hrčak ID:

66111

URI

https://hrcak.srce.hr/66111

Publication date:

15.11.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.503 *